Forrygende flot teater i Skibelund Krat – i mange dage endnu.

I aftes var der i Skibelund Krat premiere på teaterstykket “Hvor går grænsen – de talende sten”. Det blev en uforglemmelig aften. Stykket beskriver en lang række spændende episoder i krattets historie – lige fra historien om Lindbergstenen til etableringen af Askov Højskole, de store personligheder og særlinge på højskolen, Thor Langes poetiske trussel mod Preussen og  genforeningen. Skuespillerne optrådte med en fin fornemmelse for historien og menneskene, og de blev anført af en forrygende Julie Stahl Hansen i rollen som en af de to nutidsdanskere, der genoplever historien og selv interagerer med den. Amfiscenen blev udnyttet på en helt vidunderlig måde, idet både scenen, forscenen. tilskuerpladserne og mange af stenene blev inddraget i spillerummet. Undervejs inddrog skuespillerene publikum i nogle af episoderne – der blev serveret pølser a la Askov Højskole i gamle dage, og der blev uddelt flag, så man kunne flage ved genforeningsepisoden, og så kunne man synge med på de forbudte sange.  Hans-Christian Leonard har instrueret, og hans mange sprælske ideer gav stykket stor underholdningsværdi. Som medlem af Skibelundforeningen blev man varm om hjertet over at se krattet udnyttet så flot. Da vi forlod krattet gennem den opstillede lysportal var det med følelsen af at have været med til en stor aften i Skibelund Krat.

Stykket spilles mange dage endnu – se vores kalender, så der er tid til at få en god efterårsoplevelse med.

Kan være et billede af en eller flere personer, folk, der står og udendørs